Selkäjumppa – selkä voi hyvin ja mieli pysyy virkeänä!

Selkäjumppa on fysioterapeutin ohjaamaa, ryhmässä tapahtuvaa voimistelua, joka on tarkoitettu niska- ja selkäkivuista kärsiville tai em. kipujen ennaltaehkäisystä kiinnostuneille henkilöille. Selkäjumpassa helpoilla ja turvallisilla harjoituksilla vahvistetaan ja venytetään tärkeitä lihasryhmiä, ylläpidetään rangan ja muiden nivelten liikkuvuutta sekä harjoitetaan vartalon hallintaa, tasapainoa ja koordinaatiota. Selkäjumppa ei sisällä hyppyjä, juoksua eikä nopeatempoisia, vaativia liikesarjoja. Helppoa, tehokasta ja turvallista liikuntaa kaikille! Kesto 55 min.

Asahi  – terveysliikuntaa kaikille

Asahi on suomalainen terveysliikuntamuoto, joka on saanut vaikutteita itämaisista lajeista, mutta perustuu länsimaiseen lääketieteeseen. Asahia pystyy harjoittamaan kuka tahansa, huolimatta iästä tai fyysisestä kunnosta. Asahissa on liikesarjoja, jotka suoritetaan hitaasti ja keskittyneesti, ilman taustamusiikkia tai ylimääräistä hälyä. Asahi -liikkeet ovat pehmeitä, rauhallisia ja ne tehdään hengityksen tahdissa. Liikkeet ovat yksinkertaisia ja helppoja oppia. Asahi -liikkeillä on usein myös käytännön sovelluksia, kuten esimerkiksi raskaan esineen nostaminen maasta tai tasapainon kehittäminen. Kesto 55 min.

Vesijumppa – vahvistu ja virkisty!

Vesijumppa on vaihtelevaa ja monipuolista liikuntaa kehon kaikille lihaksille. Veden vastakkaisten ominaisuuksien vuoksi altaassa liikkuminen voi tuntua kevyeltä, mutta todella tehokkaalta. Vesijumppa liikkeet ja liikesarjat ovat yksinkertaisia, mutta tehokkaita. Vesijumppa sopii kaiken ikäisille ja kokoisille sekä naisille että miehille. Kesto 30/45min.

Pilates – notkistu, vahvistu, kaunistu!

Pilates -menetelmä parantaa kehonhallintaa. Pilates -harjoittelulla oppii tunnistamaan kehon asennot. Pilates -harjoittelusta on apua selkävaivoihin, harjoittelulla kireät pinnalliset lihakset rentoutuvat ja syvät tukilihakset vahvistuvat. Ryhti, vartalon lihastasapaino ja nivelten liikkuvuus paranevat. Hengityksellä on tärkeä osa harjoittelussa, jolloin myös keuhkojen toiminta tehostuu. Pilates -menetelmä on turvallinen ja sopii lähes kaikille. Pilates liikkeet tehdään matolla ilman kenkiä. Tunnille mukavat kiristämättömät vaatteet. Pilatesohjaaja on fysioterapeutti. Kesto 55 min.