Print this page

Lajikuvaukset


Selkäjumppa - selkä voi hyvin ja mieli pysyy virkeänä!

Selkäjumppa on fysioterapeutin ohjaamaa, ryhmässä tapahtuvaa voimistelua, joka on tarkoitettu niska- ja selkäkivuista kärsiville tai em. kipujen ennaltaehkäisystä kiinnostuneille henkilöille. Helpoilla ja turvallisilla harjoituksilla vahvistetaan ja venytetään tärkeitä lihasryhmiä, ylläpidetään rangan ja muiden nivelten liikkuvuutta sekä harjoitetaan vartalon hallintaa, tasapainoa ja koordinaatiota. Jumppa ei sisällä hyppyjä, juoksua eikä nopeatempoisia, vaativia liikesarjoja. Helppoa, tehokasta ja turvallista liikuntaa kaikille! Kesto 55 min.

Miesten selkäjumppa - hiki ja läppä lentää rennossa ryhmässä!

Fysioterapeutin ohjaamaa perusliikuntaa miehille. Helpoilla ja turvallisilla harjoituksilla vahvistetaan ja venytetään tärkeitä lihasryhmiä. Harjoitusten tavoitteena on luoda vahva keskivartalo, joka on koko muun kehon "voimala". Liikeharjoituksilla selkärangan liikkuvuus paranee, välilevyjen ja luukudoksen aineenvaihdunta lisääntyy ja selkä voi paremmin. Jokainen tekee harjoitukset oman kunnon ja tahdin mukaan. Tässä ryhmässä ei pipo kiristä! Kesto 55 min.

Zumba Gold- Hauska ja helppo tanssitunti aloittelijalle!

Helppo ja hauska lattarirytmeillä höystetty tunti, joka koostuu tansillisesta lämmittelyosuudesta, keskivartaloa vahvistavasta lihaskunto-osuudesta sekä lyhyestä venyttely-osuudesta. Kesto 55 min.

Kehonhuolto - kehoa ja mieltä huomioiva rauhallinen tunti

Tunnin sisältöön kuuluu alkulämmittely, jossa kehoa lämmitetään laajoilla, avaavilla ja rullaavilla liikkeillä. Lisäksi tunnilla harjoitetaan keskivartalon syviä lihaksia erilaisilla seisten ja lattialla tehtävillä liikkeillä sekä erityisesti rangan liikkuvuusharjoituksia. Tunti päättyy lihasten venyttelyyn ja rentoutukseen. Tunti sopii kaikille. Kesto 55 min.

Asahi Health® - terveysliikuntaa kaikille

Asahi on suomalainen terveysliikuntamuoto, joka on saanut vaikutteita itämaisista lajeista, mutta perustuu länsimaiseen lääketieteeseen. Asahia pystyy harjoittamaan kuka tahansa, huolimatta iästä tai fyysisestä kunnosta. Asahissa on liikesarjoja, jotka suoritetaan hitaasti ja keskittyneesti, ilman taustamusiikkia tai ylimääräistä hälyä. Asahi-liikkeet ovat pehmeitä, rauhallisia ja ne tehdään hengityksen tahdissa. Liikkeet ovat yksinkertaisia ja helppoja oppia. Liikkeillä on usein myös käytännön sovelluksia, kuten esimerkiksi raskaan esineen nostaminen maasta tai tasapainon kehittäminen. Kesto 55 min.


Vesijumppa - vahvistu ja virkisty!

Vesijumppa on vaihtelevaa ja monipuolista liikuntaa kehon kaikille lihaksille. Veden vastakkaisten ominaisuuksien vuoksi altaassa liikkuminen voi tuntua kevyeltä, mutta todella tehokkaalta. Vesijumppa liikkeet ja liikesarjat ovat yksinkertaisia, mutta tehokkaita. Jumppa sopii kaiken ikäisille ja kokoisille sekä naisille että miehille. Kesto 30/45min.


Pilates - notkistu, vahvistu, kaunistu!

Pilates -menetelmä parantaa kehonhallintaa. Pilates -harjoittelulla oppii tunnistamaan kehon asennot. Harjoittelulla kireät pinnalliset lihakset rentoutuvat ja syvät, kehon tärkeimmät tukilihakset vahvistuvat, joka auttaa varsinkin selkävaivoihin. Samalla ryhti paranee. Myös hengitys on tärkeässä asemassa harjoittelussa. Keuhkojen toiminta tehostuu ja nivelten liikkuvuus paranee. Menetelmä on turvallinen ja sopii lähes kaikille. Liikkeet tehdään matolla ilman kenkiä. Tunnille mukavat kiristämättömät vaatteet. Piltatesohjaaja on myös fysioterapeutti. Kesto 55 min.


 


Edellinen sivu: Vantaalla kevät 2014
Seuraava sivu: Liikuntaryhmien kausimaksut