Print this page

Lajikuvaukset


Selkäjumppa - selkä voi hyvin ja mieli pysyy virkeänä!

Selkäjumppa on fysioterapeutin ohjaamaa, ryhmässä tapahtuvaa voimistelua, joka on tarkoitettu niska- ja selkäkivuista kärsiville tai em. kipujen ennaltaehkäisystä kiinnostuneille henkilöille. Helpoilla ja turvallisilla harjoituksilla vahvistetaan ja venytetään tärkeitä lihasryhmiä, ylläpidetään rangan ja muiden nivelten liikkuvuutta sekä harjoitetaan vartalon hallintaa, tasapainoa ja koordinaatiota. Jumppa ei sisällä hyppyjä, juoksua eikä nopeatempoisia, vaativia liikesarjoja. Helppoa, tehokasta ja turvallista liikuntaa kaikille! Kesto 55 min.

Zumba Gold & Kehonhuolto- Hauska ja helppo tanssitunti aloittelijalle!

Helppo ja hauska lattarirytmeillä höystetty tunti, joka koostuu tansillisesta lämmittelyosuudesta, keskivartaloa vahvistavasta lihaskunto-osuudesta sekä lyhyestä venyttely-osuudesta. Kesto 55 min.

Asahi Health® - terveysliikuntaa kaikille

Asahi on suomalainen terveysliikuntamuoto, joka on saanut vaikutteita itämaisista lajeista, mutta perustuu länsimaiseen lääketieteeseen. Asahia pystyy harjoittamaan kuka tahansa, huolimatta iästä tai fyysisestä kunnosta. Asahissa on liikesarjoja, jotka suoritetaan hitaasti ja keskittyneesti, ilman taustamusiikkia tai ylimääräistä hälyä. Asahi-liikkeet ovat pehmeitä, rauhallisia ja ne tehdään hengityksen tahdissa. Liikkeet ovat yksinkertaisia ja helppoja oppia. Liikkeillä on usein myös käytännön sovelluksia, kuten esimerkiksi raskaan esineen nostaminen maasta tai tasapainon kehittäminen. Kesto 55 min.


Vesijumppa - vahvistu ja virkisty!

Vesijumppa on vaihtelevaa ja monipuolista liikuntaa kehon kaikille lihaksille. Veden vastakkaisten ominaisuuksien vuoksi altaassa liikkuminen voi tuntua kevyeltä, mutta todella tehokkaalta. Vesijumppa liikkeet ja liikesarjat ovat yksinkertaisia, mutta tehokkaita. Jumppa sopii kaiken ikäisille ja kokoisille sekä naisille että miehille. Kesto 30/45min.


Pilates - notkistu, vahvistu, kaunistu!

Pilates -menetelmä parantaa kehonhallintaa. Pilates -harjoittelulla oppii tunnistamaan kehon asennot. Harjoittelulla kireät pinnalliset lihakset rentoutuvat ja syvät, kehon tärkeimmät tukilihakset vahvistuvat, joka auttaa varsinkin selkävaivoihin. Samalla ryhti paranee. Myös hengitys on tärkeässä asemassa harjoittelussa. Keuhkojen toiminta tehostuu ja nivelten liikkuvuus paranee. Menetelmä on turvallinen ja sopii lähes kaikille. Liikkeet tehdään matolla ilman kenkiä. Tunnille mukavat kiristämättömät vaatteet. Piltatesohjaaja on myös fysioterapeutti. Kesto 55 min.

Kuntonyrkkeily - tehokasta ja hauskaa!

Kuntonyrkkeily on tehokasta ja hauskaa kuntoilua hanskat käsissä. Kunto kasvaa vauhdin ja riemun mukana! Kuntonyrkkeily helpottaa erityisesti niska- ja hartiavaivoja.

Mindful Body

Tunti opettaa tulkitsemaan oman kehon viestejä, tunnistamaan kireyksiä, kiputiloja ja heikkouksia sekä sitä kuinka näitä voi kehittää ja omaa olotilaa parantaa.  Alkulämmittely voitelee niveliä, parantaa kudosten verenkiertoa sekä hapensaantia ja avaa kehon liikeratoja.  Tasapaino-, kehonhallinta- sekä pilates-osiot vahvistavat kehon syviä lihaksia ja niiden hallintaa tukien hyvää, avonaista ryhtiä ja vahvaa kehoa.  Venyttelyosiossa lihasten aineenvaihdunta sekä hapensaanti vilkastuvat huomattavasti ja niiden avulla kehosta poistuu sinne kertyneitä kuona-aineita.  Rentouttava musiikki, hengitykseen keskittyminen ja hetkeen pysähtyminen auttavat vähentämään stressiä ja rentouttamaan kehon lisäksi mieltä.  Tunti opettaa kehon tuntemusta sekä auttaa kuuntelemaan mitä oma keho viestii ja miltä liike tuntuu siinä ainaisen suorittamisen sijaan. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat huolehtia kehostaan ja nauttia pysähtymisestä kysyen samalla, mitä omalle keholle kuuluukaan?


 


Edellinen sivu: Vantaalla KEVÄT 2015
Seuraava sivu: Liikuntaryhmien kausimaksut